Rhodos Runt...

Idag fick vi hyrt moped, och då spenderade vi dagen till att köra runt halva rhodos :P
Först besökte vi en akropolis (apollos tempel) vi trodde det skulle vara större men det var ändå sjukt häftigt att vara där! :)
Efter det åkte vi vidare för att hitta Butterfly valley.. det tog tid.. :P Vi körde lite fel men hamnade då på ett ställe som hette Billys place :) Där käkade vi lunch och frågade efter vägen.. hör och häpna :P I butterfly valley gick vi.. och gick.. och gick.. och gick... :P Där var många fjärilar men inte alls lika många som vi trodde. Vi blev lite besvikna men det är ändå häftigt att ha varit där. Och de var inte blå, utan orangea.. ;)
Efter butterfly valley körde vi vidare till de 7 källorna och kärlekstunneln. De 7 källorna var väl inte mycket att hurra för direkt :P Men att gå igenom kärlekstunneln var mysigt... till viss del :P Att vada genom 10cm djupt vatten med skor på, igenom en trång ca 100m lång tunnel är väl kanske inte vad man kallar mysigt direkt.. :P Men det var en upplevelse :)
Efter det så skulle vi åkte till den finaste stranden på hela Rhodos, men vi hittade inte riktigt och vi var verkligen genomsvettiga så vi åkte tillbaka till hotellet för att fräscha upp oss innan det var dax att käka istället.

Sen gick vi genom gamla Rhodos Stad, shoppade som galningar! Herre gud vad vi har gjort av med pengar idag... lite ångest faktiskt... Sen åt vi middag, shoppade lite till och tog sedan en taxi hem. Som vi dessutom TVINGADES dela med två andra. Och när vi landar på vårt hotell visar det sig att de oxå skulle av där, och då vill chauffören ha 7euro PER PAR!!! Fast vi åkte exakt samma sträcka, sånt jävla lurendrejeri! Men vi sa stop, och han blev förbannad. Sa nånting om att det var typiskt svenskar och sen var det typiskt gästerna på just detta hotellet... bla bla bla... Det slutade iaf med att han fick 10euro och en fet utskällning! Verkligen inte vad jag behövde avsluta kvällen med.. Redan helt slutkörd efter en sån lång dag i solen och sen behöva bråka om taxipriset.. Nä fy! Skäms på den chauffören alltså!!