Varit på Model Lab

I lördags var vi på Model Lab med Carrie och Robin. Även det tog väääldigt lång tid så var det nästan värt det :P Blev mycket nöjd med bilderna, men hade inte räknat med att sitta där från 11.15-17tiden :P
Igår var vi på bio och såg "Trollkarlens lärling", mycket bra! :) Och idag har jag jobbat som vanligt.. Ska snart laga lite mat och rensa lite, för på lördag är det loppis som gäller :) Senare ikväll är det "Me&I" party hos Angelika...

Tillbaka på jobb..

Idag var jag tillbaka på jobb efter 2veckor och 2dagars semester.. mindre skoj.. hade riktigt ångest igår, men det gick ändå ganska bra. "Högsäsongen" har försvunnit och vi har extremt lite kunder i butiken, så det är lite tråkigt men ändå ett bra och lätt sätt att komma tillbaka på :P

Har äntligen fått träffa min Philip idag! Så mysigt! Tacosen var färdig när han kom så vi satte oss i soffan och käkade och såg en film! Sen bakade vi kladdkaka och avnjöt den till Fångarna på fortet! Nostalgi!! :) Även om vi båda saknade den RIKTIGA fader foura!

Nu är det sova som gäller, imorron jobbar jag 8-12. Första torsdagen jag gör det på ca 3månader!! Sen ska jag hem och diska och om jag hinner så ska jag handla. Där är väldigt tomt i min kyl :P Sen kl 14 ska jag träffa Tessan och barnen :) Och efter en liten fika med dom så bär det av till Lund för att träffa Philip! <3

Jag på en klippa

Fick lite skäll för att jag inte laddat upp några bilder, så då gör jag ett försök till det.. :P Bilden är tagen på Rhodos, det är jag som sitter på en klippa :P :)

Idag är sista semesterdagen, deprimerande... Men det är en kort arbetsvecka iaf, alltid nåt :) Har varit en runda på MalmöFestivalen med Kim, blev mycket besviken! MalmöFestivalen var SÅ mycket bättre förr!!

Tisdag idag, och jag har inte träffat Philip på hela dagen! Inte sen igår morse! Jag vet att vi har spenderat varje dag tillsammans i mer än 1vecka, men jag kan inte hjälpa det! Jag saknar honom redan!! <3 Jag låter fruktansvärt kvävande, jag vet :P Antar att det är så när man är kär.. :) Får iaf träffa honom imorron kväll, så får väl klara mig tills dess :P

Har äntligen hittat ett av mina favoritspel! Vector TD!! :) Det är så kul!! Prova det, http://www.candystand.com/play/vector-td

Hemma igen

Så, då har man kommit hem till kalla och regniga Sverige igen. Måste erkänna att jag faktiskt längtade hem lite nu de sista dagarna.. Men jag hade gärna haft det lite varmare här :P Jag har haft en underbar vecka på Rhodos tillsammans med världens bästa kille! Och inte nog med att han är det, han är MIN kille dessutom! :) Det har varit riktigt härligt med massa slappande, solande och badande. Tyvärr var det lite dyrare än vi hade räknat med, fast då har vi förstås ätit ganska lyxigt.. :P Även om det var fint och härligt så dröjer det nog ett tag innan jag åker dit igen. Nästa år blir det nån annanstans.

Igår gick vi upp kl8 och käkade vår sista frukost på Rhodos. Vi badade i havet för första gången på hela resan :P Och det var räligt.. Sen käkade vi lunch uppe på rummet samtidigt som vi såg en film. Vi käkade fin middag på hotellets restaurang och åkte sedan till flygplatsen. När vi väl landar på flygplatsen får vi reda på att vårt plan är försenat, och istället för att landa i Sverige 02.30 så kommer vi lyfta från Rhodos 02.10!!! SUCK!!! Jag fick sovit nåt mycket litet på flygplatsen och sedan runt 1,5h på planet. Stackars Philip sov nog inte ens så mycket... Sen var vi hemma i Vellinge vid kvart i 6 och lämnade av mig. Philip åkte hem och sov typ 3h innan han stack till skolan där han troligtvis fortfarande är kvar. Jag packade upp, plockade undan i lägenheten, var och handlade, lagade en riktigt god frukost, sov ca 2h, ordnade bland alla mina filmer (note to self, köp nytt dvd-ställ!!) sen kom Kim på en liten titt-in och hämtade lite sprit och nu håller jag på att tvätta och laga mat. Har varit ganska effektiv idag ändå! :)

Imorgon är min sista semesterdag. En liten del av den ska spenderas på MalmöFestivalen tillsammans med Kim :) Får se vad som händer resten av dagen..

Får se hur mycket jag kommer träffa Philip dom närmsta veckorna med hans skola, handboll, nollning och allt vad det nu är... :(

Rhodos Runt...

Idag fick vi hyrt moped, och då spenderade vi dagen till att köra runt halva rhodos :P
Först besökte vi en akropolis (apollos tempel) vi trodde det skulle vara större men det var ändå sjukt häftigt att vara där! :)
Efter det åkte vi vidare för att hitta Butterfly valley.. det tog tid.. :P Vi körde lite fel men hamnade då på ett ställe som hette Billys place :) Där käkade vi lunch och frågade efter vägen.. hör och häpna :P I butterfly valley gick vi.. och gick.. och gick.. och gick... :P Där var många fjärilar men inte alls lika många som vi trodde. Vi blev lite besvikna men det är ändå häftigt att ha varit där. Och de var inte blå, utan orangea.. ;)
Efter butterfly valley körde vi vidare till de 7 källorna och kärlekstunneln. De 7 källorna var väl inte mycket att hurra för direkt :P Men att gå igenom kärlekstunneln var mysigt... till viss del :P Att vada genom 10cm djupt vatten med skor på, igenom en trång ca 100m lång tunnel är väl kanske inte vad man kallar mysigt direkt.. :P Men det var en upplevelse :)
Efter det så skulle vi åkte till den finaste stranden på hela Rhodos, men vi hittade inte riktigt och vi var verkligen genomsvettiga så vi åkte tillbaka till hotellet för att fräscha upp oss innan det var dax att käka istället.

Sen gick vi genom gamla Rhodos Stad, shoppade som galningar! Herre gud vad vi har gjort av med pengar idag... lite ångest faktiskt... Sen åt vi middag, shoppade lite till och tog sedan en taxi hem. Som vi dessutom TVINGADES dela med två andra. Och när vi landar på vårt hotell visar det sig att de oxå skulle av där, och då vill chauffören ha 7euro PER PAR!!! Fast vi åkte exakt samma sträcka, sånt jävla lurendrejeri! Men vi sa stop, och han blev förbannad. Sa nånting om att det var typiskt svenskar och sen var det typiskt gästerna på just detta hotellet... bla bla bla... Det slutade iaf med att han fick 10euro och en fet utskällning! Verkligen inte vad jag behövde avsluta kvällen med.. Redan helt slutkörd efter en sån lång dag i solen och sen behöva bråka om taxipriset.. Nä fy! Skäms på den chauffören alltså!!

Rhodos

De sista semesterdagarna innan Rhodos-resan var helt galna!! Det var så mycket som skulle ordnas och så lite tid att få det gjort på.. Men det löste sig, som alltid! ;)
I fredags var det fest hos Carrie och Robin, eftersom Robin fyllde år! Det var skitkul!! :) Kvällen slutade på "båten", och det känns som fler kvällar kommer sluta där för det var urskoj! Det blev dock lite sent, vi var inte hemma förren vid 5 på lördagmorgon. *gäsp*

På lördagen var det fest hos Philips föräldrar. Det var kämpigt med jäkligt trevligt!! :) Vi lyckades hålls oss vakna till ca 4,14 på söndagmorgon :P Vi fick sovit ca 15min innan mina föräldrar hämtade oss och körde oss till flygplatsen. Sen var det en riktigt god frukost på flygplatsen och 1h dötid att bara vänta på att få boarda... Stackars Philip hade i princip ingen plats att röra sina ben på :P Men det var ju faktiskt "bara" 3h flygning.

Vi landade på Rhodos och fick vänta i evigheter på Philips bagage, vi blev lite oroliga att det hade kommit fel men tillslut kom det åkandes. 32 härliga grader var det när vi landade, men sån tur är så blåser det ganska mycket. Så det är svalkande och härligt! :) Vi fortsatte kvällen med att gå en liten upptäcktsfärd på hotellets område och sen titta på film på rummet. Skitfräckt är att det finns en svensk filmkanal på tvn, som visar film HELA dagen! förvisso är det samma 12 filmer som visas lite löpande varje dag, men ändå.. :)

Idag har vi varit på informationsmöte, så vi vet vilka utflykter som finns att göra och lite sånt.. Sen har vi legat vid poolen och stekt! Så najs!! Jag har redan fått en liten fin bränna medan Philip kämpar på med att förbättra sin :P
Nu ska vi sätta oss på balkongen och dricka iskall smirnoff ice! :) Härligt!!

4 månader idag <3

Andra och tredje dagen på semestern..

Andra dagen på semestern började jag med en joggingrunda! :) *stolt* Jag sprang hela rundan, men när jag stannade vid dörren trodde jag att jag skulle spy! Benen vek sig, jag fick ingen luft och det började bli svart för ögonen... :P Men jag klarade det! :) Jag fortsatte dagen med att vara väldigt effektiv, jag diskade och städade undan. Jag hann även packa nästan hela väskan till Rhodos-resan.

Sen åkte jag hem till Carrie och Robin, snackade lite skit, käkade mat och tittade på bilder från deras Ungern-resa :) Efter det åkte jag hem till Philip! Tittade lite på tv och mös. Allt som allt så var det en mycket bra dag! :)

Tredje dagen på semestern idag, har diskat undan så jag inte kommer hem till en rälig lägenhet efter Rhodos :P
Ska snart åka iväg och träffa Carrie, vi ska köpa present till Robin. Sen ska jag hjälpa Philip att packa och sen ska vi på bio ikväll och se "Karate Kid" :) Tror det kan bli en riktigt bra dag idag oxå! <3

Första dagen på semestern..

Nu har första dagen på semestern gått. Dagen började kl9 då klockan ringde, för jag och Philip hade bestämt oss för att åka tidigt till Nova för en shopping-dag! Tyvärr så hade grannen på 6e våningen haft mega fest och slutade inte spela musik förren kl6 på morgonen, dessutom så var där en bil utanför vars larm gick kl22 som fortfarande inte hade slutat pipa kl6. Därför var stackars Philip jättetrött när klockan ringde. Men vi pallrade oss upp ändå och landade på Nova vid halv 11 tiden. :)

Inne på Jack & Jones hittade jag en skitsnygg skjorta till Philip, han blev inte direkt överförtjust men provade den iaf :) Och tur var väl det! För den var skitsnygg på och han var faktiskt nöjd! Han hittade även en svart cool skjorta, så 2skjortor blev det där inne. Sedan blev det 1 från Brothers, som även den var riktigt snygg! Där blev det även en slips och några undertröjor. Själv köpte jag en strand/pool-väska på stadium, från början 249kr nedsänkt till 99kr och dessutom på halva priset! :) Så 49,50 betalad jag för den! :) Värsta kapet!

Sedan köpte vi present till Philips pappa som fyller år på lördag då även vår polare Robin fyller år och även Min pappa! :P

Sen blev det en runda till Entré och NewYorker!! I LOVE!!! Där hittade Philip äntligen ett par shorts :) Han var även en liten sötnos och köpte en tröja till mig :)

Han lämnade av mig i Vellinge vid halv 6.. Jag stack och handlade lite käk, diskade, lagade mat och har även hunnit plocka undan lite. Helt otroligt vad lägenheten ser ut!! Konstigt nog, med tanke på att vi typ alltid är i Lund :P Imorron ska jag fortsätta städa undan, kanske köra hem till mor och far och hämta deras mini-dammsugare eftersom min är trasig. Även hämta hem lite tvätt som mor varit snäll nog att ta hand om. Och sen packa inför resan eftersom jag nog inte kommer ha tid till det nån annan dag. Sen blir det en runda till Arlöv och träffa Carrie och Robin som äntligen har kommit hem från Ungern!! Som jag har saknat de två busungarna! <3

Jag älskar dig <3

Ett glas vin på uteplatsen

Ikväll har jag haft Gabbi på besök!! :) Vi satt på uteplatsen och drack ett glas vin och snackade skit. Med skit menas då mestadels killar :P Vet inte varför det blir så, men det bara blir det... Att vi snackar killar.. Det är ju ett så brett och intressant ämne!! :)

Har även känt att nä, nu är det verkligen dax för mig att börja ta hand om mig själv!! Har fått så fet hy, det är äckligt! Börjar motionera, äta bra, ta hand om mig!! Det är mitt nya (försökt till) löfte!! Minsann!!

Imorron är det jobb mellan 9-14 som gäller sen går jag på semester i 2 härliga veckor!!! Och imorronkväll är det fest hos Ammy som gäller! Tjoho!! :) :)

Just det, en liten parantes.... Jag blev erbjuden fast jobb idag... Fick till imorron på mig att tänka.. Det är läskigt.. Men jag kommer nog tacka ja..

Snart semester

Igår var jag på restaurang Elysée med Philip och hans föräldrar och firade deras 25-åriga bröllopsdag :) Vi käkade fondue och hade supertrevligt!

Har börjat packa lite, men det är så svårt!! Ska bara vara borta en vecka men började packa ner 3st klänningar, 1st kjol, 5par shorts.... hallå...!!! Känns inte som att det behövs :P

Fast jag snart har semester så undrar jag hur jag ska hinna med allt som ska göras... Det är fest nu på fredag! :) Hur ska vi hinna köpa present? Sen är det brunch hos mina föräldrar på lördag, sen är det kalas på söndag. Tvättning på måndag och Carrie och Robin kommer hem på måndag! :) Sen är det fest nästa fredag, kalas på lördagen och sen åker vi på söndagen... hjälp!! Och under nästa vecka vill jag gärna hinna med att packa lite, umgås med vänner, grilla på stranden, bada, se solnedgången, ta kvällsdopp... herregud, dagarna räcker inte till..!

Ska även (för typ hundrade gången :P) försöka börja ett nytt liv. Men lite bättre matvanor, mindre godis (:P), mer träning... Det ska väl kanske gå ganska bra.. iaf med träningen så har jag ju någon som pushar på :) Philip! :) Sen måste det bli skärpning med annat oxå, t.ex att diska efter varje måltid! Är trött på att inte se min vask för all disk :P Och det är lite skrämmande när ens disk börjar lukta kräk....

Helgen har gått...

Helgen har gått och det är 1 jobbvecka kvar innan semestern! :) Har inte hänt speciellt mycket den här helgen, jobbade länge i fredags och sen hade jag och Philip en mysig kväll med tacos och film :)

I lördags var vi uppe klockan 9 och sprang en runda! Det var lite kämpigt att kliva ur sängen men det gick faktiskt bra ändå :) Även om jag inte klarade hela rundan så har vi nu en milstolpe till nästa gång :) Efter det var vi ute lite ärende, sen lekte vi lite med Kim och sen var vi på kalas hos Philips farbror. Det var jättetrevligt! :) Trivs jättebra med hela Philips släkt! :)

Igår tog vi det lugnt, låg i soffan hela dagen och tittade på film.

Jag har nu äntligen varit hemma hos mor och far och hämtat min resväska!!! Dax att börja tänka på packandet, vi åker ju snart till Rhodos!! Philip och jag, 1vecka på Rhodos! <3 Underbart! Så nu blir det lite städning i lägenheten eftersom jag inte fått gjort det i helgen, sen laga lite mat och sen börja rota fram kläder som ska med.. och sen rensa bland dom kläderna eftersom jag inte kommer ha plats till allt som jag lägger fram första gången! :P