Eller kanske ta en charmkurs!

Okej.. Så.. Det får bli fullt studielån på komvux, big deal? Kommer inte klara mig annars.. That's it!

Var en snabb runda borta på Nova idag, hittade en Filosofibok på blocket och skulle hämte den på Nova. När jag sen landar i centrum och ska ta bussen hem.. Lyckas jag hinna med bussen med världens tjurigaste chaufför! Usch och fy! Borde vara olagligt att vara busschaufför när man är så sur!
Jag kliver på bussen, räcker fram 200kr och säger att jag vill fylla på mitt busskort.
Han: *suckar ljudligt* Det är mycket lättare om man gör det där *pekar på skånetrafikens kontor*
Jag: öh.. jaha..
Han tar emot pengarna ändå och börjar med sin lilla procedur att fylla på mitt kort, under tiden pekar han på en pytteliten skylt och säger: Vi ska sluta ta emot kontanter på bussarna!! *blänger på mig*
Typ, hallå! Det börjar inte gälla förren den 1 Juni!! Det är M A R S nu!!!!!
När jag sedan fyllt på kortet så tar jag bort det ifrån maskinen för att sätta dit det igen, men innan jag hinner sätta dit det igen så fräser han: Du får gärna betala för din resa också!!
Men för helvete, skärpning! Kan man inte vara trevlig mot sina passagerare även om man har en dålig dag så får man faktiskt skaffa sig ett annat jobb! Eller kanske ta en charmkurs! 


Nu har jag bakat chokladkakor till Philips kalas på söndag.. Hrm, blev inte så bra.. Första plåten blev relativt bra.. Men andra plåten blev ganska bränd.. Får nog baka nya eller prova en annan sort..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0