Time for a confession..

Har inte velat berätta nånting innan men Pixie bor inte längre hos mig och Philip :(
Vi har haft problem med henne ett bra tag, hon har inte mått bra.. Varit hängig och bara legat i sin korg och inte velat leka eller nånting.. Så hon bodde hos min syster i 3veckor och där var hon en helt annan hund. Pigg och glad och busig. Så det har blivit bestämt att Pixie ska bli kvar där.. Hon har nu bott där i 4veckor sammanlagt och jag håller på att bli tokig! Jag saknar henne så mycket!!
Men det var för Pixies bästa och det är ju inte som att jag aldrig kommer träffa henne igen.. Därför valde vi att hon skulle flytta till Tessan istället för att bara sälja henne till nån främling!


Förutom att jag saknar Pixie så saknar jag att ha en hund! Vill ha en hund som ligger i mitt knä, att vara ute och gå med, att busa med.. Här är så tyst i lägenheten utan en liten vovve...
Så har kollat lite på blocket efter en vovve, mest för att fundera ut vilken ras och så.. Men nu börjar jag bli mer och mer sugen.. Jag vill ha en hund!!!
Kommer definitivt inte bli en chihuahua dock, för det skulle kännas jättefel.. Som att byte ut Pixie mot en ny chihuahua :( 
Har kollat lite på Jack Russel och dansk/svensk gårdshund.. Och det lutar nog mot gårdshunden för de är lite sötare.. Båda två passar för agility vilket jag vill träna så..

Planerade mitt nya hundköp till slutet av sommaren början på hösten för att mitt hjärta ska läka efter förlusten av Pixie.. Men jag börjar bli mer och mer sugen för jag vill ha en hund NU! Jag har ju så mycket Pixie-kärlek som behöver föras över på en annan vovve!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0